Ograniczenia techniczne stosowane na portalach www

Forma i własności techniczne RF są ściśle regulowane przez publikujące je media1. Reklamy muszą być odpowiednio „okodowane” (m. in. by dało się zmierzyć ich skuteczność) i zgodne ze standardami. Każdy typ reklamy ma dokładne ograniczenia wymiarów, czasu, wielkości pliku (w większości przypadków do 10–40 kb, z analizowanych reklam największe są gigabannery publikowane na stronach portalu gazeta.pl – do 95kb), czy obciążenia procesora, powodowane przez reklamy w przeglądarce. Na wszystkich badanych portalach wielkość filmu w reklamach zawierających streaming wideo ograniczona jest do 1MB, a jego długość do 30 s. Dodatkowo ograniczany jest poziom głośności użytego dźwięku. Za odpowiednią dopłatą można jednak od publikujących reklamę uzyskać większe pole manewru – np. pośród analizowanych reklam rozmiar niektórych dochodził do 2 MB (co może być już poważnym obciążeniem dla użytkowników słabszych łączy).

do góry ↑

< RF w Internecie a reklama w mediach... | Formy RF obecne na stronach www >