Administracja każdej witryny może wprowadzać własne formy reklam, istnieją jednak szeroko stosowane standardy wyznaczane przez stowarzyszenie IAB (Interactive Advertising Bureau). Poprzez ujednolicenie form w różnych serwisach ułatwia się pracę twórców reklam, umożliwiając promocję globalną, a nie ukierunkowaną na konkretny serwis www.
Rys. 1. Reklamy typu billboard (u góry) i box (z prawej na dole).
Rys. 2. Reklama typu double billboard.
Rys. 3. Reklama typu halfpage.
Rys. 4. Reklamy typu rectangle (z lewej) i box (z prawej).
Do najpopularniejszych form reklamy flashowej należą formy banerowe, np.:
Rys. 5. Reklama typu skyscrapper expand po rozwinięciu.
Formy te (zazwyczaj bannery i billboardy) występują też w bardziej inwazyjnych wersjach:
Rys. 6. Reklama typu toplayer.
Rys. 7. Reklama typu DHTML – element reklamowy zakrywa dwa górne bloki prawej kolumny, a pozostałe spycha w niższą część ekranu. Po odtworzeniu animacji element znika, a bloki płynnie wracają na swoje miejsce.
Inne popularne typy RF to:
Wszystkie reklamy poza standardowymi formami banerowymi (i w wersji expand) muszą zawierać przycisk umożliwiający ich zamknięcie, dlatego część internautów wyłącza je, zanim skończy się projekcja. Podstawowe formy banerowe towarzyszą użytkownikowi Internetu przez cały czas korzystania z witryny.
Rys. 8. Reklama typu double banner z tłem (multiscreening).
Rys. 9. Jednoczesne użycie reklam double banner i halfpage dla osiągnięcia większego efektu.
Możliwe jest również łączenie reklam w zestawy (rys. 8) albo zastosowanie indywidualnego tła strony (watermark), tworzącego całość z RF (rys. 9).
Rys. 10. Animacja flashowa podążająca za kursorem.
Niektóre witryny oferują jeszcze inne typy reklam – np. małe animacje podążające za kursorem (rys. 10). Stanowcza większość RF stanowi jednak zwykłe prostokątne pole o jednym z określonych wyżej rozmiarów.
< Ograniczenia techniczne stosowane na portalach www | Reakcje na RF >