Interaktywność

Dzięki zastosowaniu w reklamach flashowych interakcji internauta nie jest tylko biernym odbiorcą1, sam może decydować o dostarczanej mu treści, wpływać na nią, wybierać własną ścieżkę poszukiwania informacji. Interakcja jest w dużym stopniu wykorzystywana w różnych internetowych materiałach reklamowych. Jednak mimo możliwości technicznych, jakie daje technologia Flash, w przypadku reklamy flashowej na stronach www zazwyczaj akcję internauty ogranicza się do kliknięcia otwierającego serwis produktu.

W analizowanych reklamach wystąpiły następujące elementy interaktywne:

  • cały obszar reklamy, którego kliknięcie przenosi na witrynę produktu (wykorzystano we wszystkich reklamach),
  • obszar reklamy, który powiększa rozmiar po najechaniu kursorem myszy (reklamy typu expand),
  • przyciski wyłączające reklamę (typu pop-up lub scroll),
  • przyciski uruchamiające i zatrzymujące przekaz video,
  • przyciski uruchamiające i zatrzymujące przekaz dźwiękowy,
  • przyciski uruchamiające dodatkowy przekaz tekstowy,
  • przyciski i suwaki wpływające na animację obiektów,
  • elementy formularza,
  • reagujące na kliknięcie elementy reklam-gier.

do góry ↑

Kliknięcie jako cel reklamy >

  • Zob. D. Kaznowski,Nowy marketing, Warszawa, wydawn. VFP Communications, 2008, s. 40.