Interaktywność
Dzięki zastosowaniu w reklamach flashowych interakcji internauta nie jest tylko biernym odbiorcą1, sam może decydować o dostarczanej mu treści, wpływać na nią, wybierać własną ścieżkę poszukiwania informacji. Interakcja jest w dużym stopniu wykorzystywana w różnych internetowych materiałach reklamowych. Jednak mimo możliwości technicznych, jakie daje technologia Flash, w przypadku reklamy flashowej na stronach www zazwyczaj akcję internauty ogranicza się do kliknięcia otwierającego serwis produktu.
W analizowanych reklamach wystąpiły następujące elementy interaktywne:
- cały obszar reklamy, którego kliknięcie przenosi na witrynę produktu (wykorzystano we wszystkich reklamach),
- obszar reklamy, który powiększa rozmiar po najechaniu kursorem myszy (reklamy typu expand),
- przyciski wyłączające reklamę (typu pop-up lub scroll),
- przyciski uruchamiające i zatrzymujące przekaz video,
- przyciski uruchamiające i zatrzymujące przekaz dźwiękowy,
- przyciski uruchamiające dodatkowy przekaz tekstowy,
- przyciski i suwaki wpływające na animację obiektów,
- elementy formularza,
- reagujące na kliknięcie elementy reklam-gier.
do góry ↑
Kliknięcie jako cel reklamy >
- Zob. D. Kaznowski,Nowy marketing, Warszawa, wydawn. VFP Communications, 2008, s. 40.