Wprowadzenie

Właściwości medium wpływają na formę przekazu – reklama w różnych mediach rządzi się różnymi prawami. Internet daje twórcom materiałów promocyjnych możliwości niedostępne w telewizji, radio czy prasie. Ma to wpływ na wytworzenie się specyficznego kształtu komunikatów reklamowych. W serwisie scharakteryzowany został typ reklam najpopularniejszy obecnie w Internecie – reklama flashowa (dalej: RF). Nacisk został położony na opis treści RF – jej warstwy słownej, dźwiękowej i graficznej. Przedstawione są wzajemne relacje między językiem, obrazem i fonią oraz wpływ formy i możliwości technicznych RF na język używany w spotach i dobór efektów audiowizualnych.

Analiza oparta jest na przykładach z lat 2009 i 2010, pochodzących z najpopularniejszych polskich portali internetowych: onet.pl, wp.pl, interia.pl oraz gazeta.pl1.

Serwis stanowi część pracy magisterskiej
"Reklama flashowa - właściwości i oddziaływanie".
Autorem pracy jest Stanisław Gruszczyński.

Do oglądnięcia zamieszczonych w serwisie reklam
niezbędny jest program Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash Player

Jednoczesne wyświetlanie wielu filmów flashowych może znacznie obciążać zasoby systemowe.