Carlo Rossi

Reklama sponsonowanej przez producenta wina Carlo Rossi imprezy promującej płytę „Sygnowano Fabryka Trzciny” oparta jest na dźwięku. Muzyka pełni tu dwojaką funkcję - dostosowana jest do charakteru produktu, wprowadza odbiorcę w odpowiedni nastrój, ale pełni też funkcję informacyjną – jest to fragment piosenki pochodzącej z albumu – zamiast tekstowej informacji, że impreza będzie w klimatach lounge czy acid jazz, prezentowana jest próbka dźwiękowa.

Podobnie głos, poza tym, że przekazuje informację językową, jest też kanałem komunikacji niewerbalnej, parajęzykowej. Lektor dobierany jest tak, by ton jego głosu pasował do charakteru reklamy – stąd o imprezie muzycznej sponsorowanej przez „producenta lekkiego czerwonego wina Carlo Rossi” informuje głos kobiecy, delikatny i ciepły. Komentarz lektora ograniczony został do jednego zdania, to muzyka ma być głównym bodźcem.

Bordowe tło poza oczywistym nawiązaniem do barwy wina może być kojarzone również z elegancją i namiętnością, są to atrybuty które w intencji twórców można wiązać i z prezentowaną muzyczną imprezą i markę alkoholu.

Układ elementów nie pozostawia złudzeń, co jest właściwym obiektem promocji - etykieta wina dominuje kompozycję reklamy, dane imprezy podane są małym drukiem (chociaż pod koniec spotu wyróżniono je z użyciem światła i postawiono w punkcie centralnym).

do góry ↑

< Przykłady reklam | Cif >