Warka

Reklama piwa firmy Warka w półtoralitrowej plastikowej butelce może na pozór uchodzić w warstwie wizualnej i językowej za reklamę czysto informacyjną. Choć produkty alkoholowe należą do wybieranych emocjonalnie, reklamodawca zdecydował się na racjonalny charakter reklamy – piwo zostało potraktowane jako produkt codziennego użytku. Na dodatek to nie walory napoju są zachwalane, ale zalety opakowania. Informacja wpierw przekazana jest wizualnie, następnie powtórzona słownie. Odbiorca dowiaduje się, że warka w nowej butelce nie tłucze się, nie topi, a dzięki nakrętce piwo nie rozlewa się przy wywróceniu. Projekcji spotu towarzyszą jednak dźwięki tłuczonego szkła oraz plusku wody. Są to dźwięki budzące nieprzyjemne skojarzenia – mogą przywodzić na myśl wspomnienia związane z utratą piwa. Twórcy reklamy wpływają więc jednocześnie na emocje odbiorcy – poprzez wywołanie strachu przed powtórką nieprzyjemnego zajścia przekonują do kupna produktu zabezpieczającego przed taką ewentualnością.

Prezentowane w końcowej części spotu symbole przypominają znaki zakazu. Jednak nie są to wymagania wobec odbiorcy reklamy lecz zaprezentowanie jego życzeń wobec butelki piwa.

do góry ↑

< Spryciarze.pl