Neostrada

W reklamie Neostrady dominują liczby – odbiorca poznaje szczegóły oferty – ile wynosi cena w promocji, jaka jest przepustowość łącza, itd. Mimo pozornie typowo informacyjnego charakteru reklamy można w niej odnaleźć wiele środków mających wpływać na emocje odbiorcy. W warstwie słownej pojawiają się elementy niebędące czystą informacją – zapisanie nazwy usługi „Neostrada” przez małe „n” może sugerować, że jest ona już tak powszechna, że wchodzi do języka potocznego, stając się synonimem połączenia internetowego, podobnie jak adidasy stały się określeniem pewnego typu sportowego obuwia wszystkich marek, a „elektroluks” stosowany bywa zamiennie z „odkurzaczem” (zapis nazwy „neostrada” zaczynający się z małej litery jest konsekwentnie stosowany we wszystkich materiałach TP). Pochodzące z potocznego języka słowo „śmigaj” wskazuje na młodego odbiorcę jako głównego adresata reklamy, kojarzy się z zabawą, sportem i rywalizacją, a także dużą prędkością – Neostrada dzięki wysokiej przepustowości pozwala korzystać z zasobów Internetu łatwiej i szybciej od konkurencji. Wyjątkowy nacisk położono właśnie na kwestię prędkości łącza – informacja o jego parametrach została powtórzona wielokrotnie.

Trzykrotnej informacji słownej („20 Mb/s”, ’20 Mb/s”, „śmigaj”) towarzyszy jeszcze jedna – w kodzie graficznym. Ilustracja prezentującą tor formuły 1 oraz pędzące samochody pozostaje w metonimicznym związku z pojęciem prędkości. W haśle „śmigaj prędkością” pominięto słowo „z”, elipsa pozwoliła jeszcze bardziej skondensować przekaz.

do góry ↑

< Mercedes SLS AMG | Nicorette >