Nicorette

Reklama Nicorette oparta jest na konwencji dialogu. Na koleinych slajdach prezentowane jest jedno hasło, wyświetlane jest na tyle długo, by odbiorca mógł się w myślach ustosunkować do niego. Zdanie „Chcesz rzucić, lecz nawyk wygrywa?” rozpoczyna wypowiedź poprzez zasugerowanie odbiorcy problemu (tu – kwestia dyskomfortu związanego z rzucaniem palenia). Pytanie postawione w takiej formie ma skłonić adresata do identyfikacji z postawionym sądem. Drugie i trzecie hasło jest sugestią bardziej ogólnego oraz konkretnego rozwiązania problemu. W czwartym slajdzie następuje dalsze rozwinięcie – wypowiedzenia mające sugerować wyższą od konkurencyjnych środków skuteczność inhalatora. Hasła „Podwójne działanie” oraz „Większa szansa na sukces” nie niosą treści informacyjnej, ale sugerują konkurencyjność wyrobu. Na koniec powtórnie przedstawiony jest produkt. Wielokrotne powtarzanie tej samej treści wspomaga proces zapamiętywania , sygnalizuje też, który fragment tekstu jest najistotniejszy. Hasło jest jednak identyczne tylko pozornie – poprzez zastosowanie koloru i zróżnicowanie wielkości za pierwszym razem wyróżniony został produkt „inhalator”, a za drugim marka „Nicorette”. Zachowany został standardowy układ sekwencyjny, w którym najpierw prezentowany jest wyrób, a nazwa marki znajduje się na końcu spotu. W ostatnim slajdzie hasłu towarzyszy przycisk z napisem „Sprawdź działanie”. Poprzez zestawienie ze słowami „Nowy Inhalator Nicorette” stanowi on zachętę do wypróbowania produktu. Jednocześnie ze względu na formę graficzną jest informacją o tym, że po kliknięciu w reklamę internauta zostanie przeniesiony na witrynę przedstawiającą działanie inhalatora. Reklamodawca stosuje tu komunikat o dwóch znaczeniach. Niezależnie od tego, czy jedno, czy oba zostaną rozpoznane przez odbiorcę, przekaz reklamy jest podobny i równie skuteczny.

W reklamie trzykrotnie powtarzana jest podobna sekwencja slajdów, jednak w palcach ustawionych w geście palacza za każdym razem znajduje się inny przedmiot - nawyki związane z paleniem mogą być kłopotliwe w różnych sytuacjach życia codziennego. Fiolet zastosowany w tle reklamy jest kolorem marki Nicorette, jako kolor kobiecy i delikatny współgra on również z przedstawioną ilustracją. Drugim kolorem na którym oparta jest reklama jest zieleń - kolor zdrowia i świeżości.

do góry ↑

< Neostrada | Spryciarze.pl >